Wednesday, April 22, 2009

SM 125012 Muhammad Rizal Bin Kamarolzaman

Atas permintaan kengkawan, saya siarkan profail skuad kita ni..
Skuad kita lahir pada 18/09/1968 di Chemor, Perak... Yob! Di Pulapol, skuad dalam Platun 18 Kompeni 'B' dan pas rekrut tu masa Kursus Asas PPH di Ulu Kinta, skuad masuk Platun 1. Samer ler... 

Memenuhi permintaan skuad-skuad juga, saya start kereta gi ofis dia ari tu, kat UUP dan ni temuramah saya ngan dier...(sori la yer, guna bahasa rock pasal saya ngan dier biasa guna lu gua jer...)

S - apa pengalaman kerja lu bro? 
J - Gua, John... 3 tahun infantri di Kompeni C Bn 16 PPH Kudat (mat perang brader!). 10 tahun 8 bulan di IP Briged Sabah PGA Kota Kinabalu, gua la salah sorang pioneer kat Briged Sabah tu..kat admin.. my enjoyed life time bro... dan 6 tahun di Unit Udara sehinggalah sekarang ni... kena jaga perangai orang pulak, penin yob!
S - Bila lu kawin, nama orang rumah dan kerjaya?
J - 27/12/1997, syurga dunia, John! Orang rumah gua, Puan Rosnih bt Rayman (Sabahan!) dan kerja sebagai kerani Bank Simpanan Nasional.
S - Er.. kenaikan pangkat lu? Bila tarikh?
J - Gua naik L/Kpl, 01/07/1994. Koperal - 01/04/2001, P/Sjn - 22/12/2003, Sjn - 01/01/2005 dan SM - 01/05/2008.
S - Perancangan masa depan lu?
J - Gua, opsyen 55 tahun tapi umur 51, tahun 2019 nanti ada rezeki panjang umur gua berenti la.. service 30 tahun cukup la..
S - Perjawatan lu sekarang?
J - Terapong bro! tapi sementara ni gua buat tatatertib kat UUP ni..
S - Umur lu sekarang?
J - Gua 41, kena beringat tuu... hahaha
S - Hahaha.. ok bro, tq atas temuramah ini...

Seperti kata peribahasa Melayu, empat ganjil lima genap, Sekian sahaja, Karam Singh Walia melaporkan untuk TV3 dari... UUP Sabah... hahaha!!


Kawad Komandan kat Pulapol - klasik gambar ni...
pertukaran troop, atas kapal marin
Mendaki Gunung Kinabalu bersama teman-teman skuad
Gambar terkini, john yang ambik masa temuramah dier ari tu..

No comments:

Post a Comment