Friday, December 25, 2009

Selamat Menyambut Hari Krismas

Masyarakat majmuk yang terdapat di Malaysia menjadikan kebudayaan negara ini lebih berwarna-warni. Penduduknya yang berbilang kaum menyambut pelbagai perayaan sepanjang tahun. Di negara ini, musim perayaan adalah masa untuk bergembira dan menjalin persahabatan serta muhibah antara kaum. Setiap kali perayaan, semua rakyat tanpa mengira keturunan, turut serta memeriahkan suasana dengan kunjung-mengunjungi antara satu sama lain. Acara 'rumah terbuka' adalah satu suasana yang tidak asing lagi di hari-hari perayaan di Malaysia.


Hari ini semua penganut ugama Kristian di seluruh dunia menyambut perayaan Hari Krismas dan sambutan serupa disambut oleh penganut-penganut agama Kristian di Malaysia. Tak ketinggalan teman-teman skuad yang berugama Kristian. Kepada teman-teman skuad yang berugama Kristian, Apa Khabar Skuad? mengucapkan Merry Christmas!.


Selamat menyambut Hari Krismas juga ditujukan kepada Justin Kindamas, Masiun Kibing, Jim Aman, Petrus Surumpit, Eric Roger, Justin Mison, Edward Dahangad, Barry (sekadar menyebut beberapa nama) dan semua teman skuad yang berugama Kristian...


p.s - Ho! Ho! Ho! Merry Chrismas!






No comments:

Post a Comment