Thursday, March 25, 2010

Peringatan Hari Polis

foto dengan ehsan rmp.gov.my

Kepada semua rakan Skuad 1/90, Apa Khabar Skuad? mengucapkan Selamat Menyambut Ulangtahun Peringatan Hari Polis ke-203. Semoga anda semua terus tegar dalam menghadapi segala cabaran dan liku dalam perjuangan sebagai warga PDRM.

Sentiasalah perbaiki tingkah laku dan amalan, pertingkatkan ilmu dan pengetahuan, amalkan kehalusan budi dan bahasa dan sentiasalah bermuhasabah diri. Moga-moga dengan khidmat bakti anda walaupun sekelumit, Polis Diraja Malaysia kekal menjadi agensi penguatkuasaan undang-undang tersohor dan dihormati semua dan negara Malaysia yang kita cintai akan kekal aman sentosa sehingga keakhir hayat kita.

Kepada semua Warga PDRM, moga anda semua dirahmati, diberkati dan dilindungi Allah Subhanahu Wataala sentiasa. Ingatlah, bahawasanya anda semua adalah kebanggaan masyarakat walaupun malu-malu untuk mereka mengakuinya.

Untuk Renungan :


‘Dan Ia telah memberi kepada kamu sebahagian dari tiap-tiap apa jua yang kamu hajati. Dan jika kamu menghitung nikmat Allah nescaya lemahlah kamu menentukan bilangannya. Sesungguhnya manusia (yang ingkar) sangat suka menempatkan sesuatu pada bukan tempatnya, lagi sangat tidak menghargai nikmat Tuhannya’

Al-Quran, Surah Ibrahim, Ayat 34

No comments:

Post a Comment