Sunday, April 19, 2009

Sarjan 124132 Abdullah Bin Hassan

Hello skuad, aktiviti apa hujung-hujung minggu ni... Apapun mari kita lihat personaliti skuad kita hari ni... Sjn 124132 Abdullah.

Untuk makluman skuad semua, time rekrut dulu skuad kita ni adalah anggota Platun 13 Kompeni 'C' Pulapah. 'Passing out' jer, skuad terus di'transfer'kan ke IPD Timur Laut (Georgetown) P/Pinang dan bertugas di Bilik Gerakan IPD tersebut sehinggalah tahun 2003.

Skuad mendapat kenaikan pangkat Koperal pada tahun 1996 dan pada tahun 2005 dinaikkan pula ke pangkat Sarjan. Sekarang ni, skuad bertugas sebagai Pen. Peg. Penyiasat Trafik, IPD Timur Laut (Georgetown) P/Pinang.

Skuad telah berumahtangga dan mempunyai 2 orang anak (sepasang).

Berikut adalah coretan skuad kita dalam e-melnya kepada saya dan saya siarkan sepertimana teks asal :

"Saya berterima kasih kpd skd kerana berjaya menyediakan blog ini untuk tatapan semua skd 1/90 dan memang saya tertunggu2 saat yg sesuai untuk bertemu dgn skd kita. Dgn idea yang murni ini akan dapat mengeratkan lagi hubungan silaturrahim sesama skd kita. Semasa Pilihanraya Permatang Pauh P/Pinang (Kaw. Anwar Ibrahim) tahun lepas... saya merasa gembira dn bersyukur kerana di datangi oleh 10 sahabat skd kita yg bertugas di PGA Kelantan, Brgd Tengah, PGA Spg Renggam, PGA Ulu Kinta, PGA Kulim dan Bde Sarawak. Ini menunjukkan skd kita adalah FAMILY SKUAD dan di mana sahaja berada, kenangan semasa kita sama2 rekrut tidak pernah hilang... alhamdulillah. Okey skuad, semoga banyak lagi skd yg lain yang akan melayari blog ini dan memasukkan info2 terkini. Rasa terharu bila mendapat info bahawa ada skd yang telah meninggalkan kita.... "

Melalui teman skuad Sjn Abdullah kita, saya mendapat info bahawa 2 orang skuad kita iaitu 124035 Rodzi dan 123994 Sauti telah menjawat jawatan ASP. Kepada kedua skuad kita ni diucapkan 'Tahniah' kerana berjaya meningkatkan diri dalam pasukan.

Kepada Sjn 124132 Abdullah, terima kasih skuad kerana beri respons kepada blog kita ni....dan kepada teman skuad yang lain;

"ni nak habaq sat, hangpa kalau pi Penang, pi cari skuad kita ni... bole pekena nasi kandaq ka.. pasemboq ka... kat mana lagi no, padang kota la...."

err... boleh ke skuad? hahaha...

1 comment:

  1. ok!!!!!!!!line clear.......sampai je Penang call je saya skuad..........

    ReplyDelete