Monday, June 15, 2009

Lkpl 125037 Roszalan Bin Abdul Majid

Assalamualaikum & apa khabar Skuad?..Pembuka bicara teman skuad yang berasal dari Kluang,Johor. Lkpl 125037 Roszalan Bin Abdul Majid dilahirkan pada 17/09/1969. Mula menjalani Latihan Asas Konstabel di Pulapol K/Lumpur dan ditempatkan dalam Platun 19,Komp ‘B’(Anak buah Kpl Shahari & Kpl Steven- sekarang dah jadi Pegawai Kanan..kata skuad kita ni)


Skuad menjalani latihan Asas PPH di Ulu Kinta,Perak selama 3 bulan dalam Platun 5. Platun Kmdr beliau adalah Insp Mohd Nor dan Sjn Pandak sebagai Platun Sjn. Seterusnya skuad mengikuti Kursus Asas Semboyan selama 6 bulan di SLUKK, Bakri,Muar,Johor.(Kursus sepanjang tahun skuad kita ni)


Pada bulan Mei 1991 skuad di tukarkan ke KOMBAS PPH Lahad Datu dalam Platun 1. Dengan penubuhan Briged Sabah pada tahun 1992 skuad ini telah ditukarkan ke Platun 4 Kompeni ‘B’ Batalion 7 PPH Sandakan. Kemudian Batalion 7 telah di tukar nama dengan Batlion 15 PGA Sandakan sehingga kini.


Skuad telah mendirikan rumahtangga dengan Pn.Mariana Binti Dullah.. (Org Twu).. pada 09.05.1998. Hingga kini skuad telah dikurniakan 3 orang anak...Semuanya Putera kata skuad...(Bila la nak cari Puteri tu skuad ). Memandangkan isteri skuad ni berasal dari Tawau dan bekerja di Hospital Tawau..Skuad telah memohon pertukaran ke Batalion 14 PGA Tawau. Pada 01/08/2000 Skuad telah melapor diri di Platun 3 Kompeni ‘A’ Batalion 14 PGA Tawau. Skuad kita ni dah masak dengan segala penugasan Platun, Operasi ( keluar / masuk pulau ni dah mainan..... kata skuad).Kini skuad telah di tempatkan dalam Bahagian Komunikasi Ibu Pejabat Batalion 14 PGA Tawau. ( Lega kata skuad...dah boleh tumpukan pada keluarga dan anak-anak)


Kata-kata akhir dari skuad....(tanpa edit)..

‘Semoga dilaman ini dapat kita semua mempereratkan talian persahabatan yang telah terpisah lantaran penugasan dan tanggungjawab masing-masing. Selama hampir 20 tahun ni, banyak juga kenangan...antaranya ada rakan kita yang telah tiada (Al-Fatihah), yang telah bertukar ke formasi baru ataupun yang telah meninggalkan jawatan dalam PDRM. Walau bagaimanapun, ucapan tahniah bagi skuad-skuad kita yang telah mendapat kenaikan pangkat samada di kalangan APR atau menjadi Pegawai Kanan. Semoga Allah melimpahi rezeki kepada skuad semua....Inilah serba ringkasnya dan salam ingatan buat semua...’


Platun 19 Kompeni 'B' - Latihan Asas Konstabel 1990

Gambar bersama teman skuad dan Jurulatih semasa
Kursus Asas Semboyan di SLUKK,Bakri,Muar Johor 1991


Tengok ler lagak-lagak macho Bro kita ni semasa Operasi
di Sahabat 38 L/Datu tahun 1991 (masih KOMBAS bah)

Bergambar bersama Kmdr Briged Sabah / Peg.Kanan
di Pos Pulau Selingan pada tahun 90'an


Masih segak bergaya skuad kita ni kan..

Bro Roszalan bersama teman skuad Tok Moh..


p/s..Terimakasih Bro Roszalan atas kerjasama memeriahkan laman blog 'Apa Khabar Skuad'
'Siapa Tok Moh?..akan di al-kisahkan kemudian..


No comments:

Post a Comment