Thursday, June 11, 2009

Sjn 124289 Abd Shukor Bin Abd Rahman

Semasa pergi minum bersama teman sepejabat pagi tadi, saya terserempak dengan 5 orang teman skuad sedang minum pagi kat 'port' biasa di Kepayan. Salah seorang teman skuad adalah Sarjan 124289 Abd Shukor Bin Abd Rahman dari Cawangan Trafik, Bukit Aman. Saya pun apa lagi, tak melepaskan peluang ini untuk menemuramah teman skuad untuk ruangan Personaliti Teman Skuad kali ini.

Skuad memaklumkan bahawa dia dilahirkan pada 21/03/1968 di Kg. Simpang 3, Pasir Merbuk, Kedah Darul Aman. Skuad merupakan anak bungsu dari 5 orang adik beradik.

Skuad menyatakan bahawa dia adalah merupakan anggota Platun 15, Kompeni 'D', PULAPAH. Selesai mengikuti asas rekrut, skuad mengikuti pula Kursus Asas PPH di Sekolah Latihan PPH Ulu Kinta, Perak dalam Platun 15 juga dan seterusnya ditugaskan di Platun 5, Kompeni 'B', Bn 16 PPH Keningau. Sejajar dengan penubuhan Briged Sabah PPH, skuad kemudiannya ditukarkan ke Platun 7, Kompeni ' C', Bn 15 PPH Sandakan.

Pada 1999, skuad telah memohon untuk bertukar balik ke Semenanjung di mana skuad telah ditugaskan dalam Cawangan UPP Chuping, Perlis. Pada tahun 2002, skuad telah bertukar ke Cawangan Trafik, Bukit Aman sehinggalah kini.

Skuad telah mendirikan rumahtangga dengan pasangannya Puan Fazilah Bt. Bakar yang merupakan sekampung dengannya pada 09/05/1993 dan dikurniakan dengan 4 orang cahayamata iaitu 3 lelaki dan 1 perempuan.

Menjawab pertanyaan Apa Khabar Skuad? mengenai pencapaiannya dalam kerjaya, skuad memaklumkan bahawa dia mendapat kenaikan pangkat Koperal pada tahun 1999 dan pangkat Sarjan pada 2007. Hobi skuad? Skuad kata hobi dia membaca.... waaaaaa... !!!!

gambar skuad kita...

No comments:

Post a Comment