Tuesday, June 2, 2009

Ringkasan Minit Mesyuarat Bil. 2/2009

Berikut adalah ringkasan minit mesyuarat yang telah diolah dari Minit Mesyuarat Majlis Reunion Skuad 1/90 Bil. 2/2009 yang telah dicatat oleh Kpl Yussaini selaku Setiausaha Majlis Reunion. Mesyuarat telah diadakan dengan ketetapan seperti berikut :


Tarikh : 16 hb Mei 2009

Masa : 0930 hrs

Tempat : Bilik Mesyuarat Batalion 16 PGA Kota Kinabalu.


Seramai 17 orang teman skuad telah hadir dalam mesyuarat tersebut yang telah dipengerusikan oleh SM Muhd Rizal Bin Kamarulzaman, Pengerusi AJK Penaja Majlis Reunion Skuad 1/90.

Perkara dan cadangan-cadangan yang telah dibawa dan dibincangkan dalam mesyuarat adalah seperti berikut :


1. Keahlian

Berhubung dengan permohonan anggota dari skuad 2/90 yang ingin turut serta dalam majlis REUNION ini, Pengerusi menyatakan bahawa permohonan tidak dapat diluluskan kerana Majlis Reunion yang akan diadakan adalah eksklusif kepada anggota skuad 1/ 90. Ia juga telah diputuskan dan telah dipersetujui oleh semua yang hadir dalam mesyuarat Bil. 1/2009.


2. Borang Penyertaan

Kpl Norsham selaku Bendahari memaklumkan Borang Penyertaan hendaklah diisi oleh semua teman skuad yang ingin ikut serta majlis REUNION. Ini kerana ianya penting bagi tujuan rekod.


3. Tarikh Majlis

Sjn Ramli mencadangkan supaya tarikh bagi Majlis Reunion diadakan pada 30/01/2010 (Sabtu). Cadangan telah dipersetujui oleh semua ahli yang hadir.


4. Venue Majlis

Berhubung dengan venue Majlis Reunion, Pengerusi meminta supaya Sjn Mazlan dan Kpl Abdullah mendapatkan sebutharga bagi tempat – tempat yang sesuai dan mengemukakan sebutharga yang diperoleh dalam mesyuarat yang akan datang.


5. Lain-lain Acara

Kpl Abdullah mencadangkan supaya diadakan majlis Tahlil dan Doa Selamat bagi memperingati genap 20 tahun perkhidmatan. Adalah dicadangkan supaya majlis tersebut diadakan pada 07/01/2010 nanti (Khamis). Cadangan telah dipersetujui oleh semua yang hadir dan Pengerusi memutuskan supaya perkara tersebut dibawa dalam mesyuarat yang akan datang.


6. Laporan Bendahari

Kpl Norsham selaku Bendahari Majlis Reunion memaklumkan bahawa seramai 25 orang ahli telahpun mendaftar dan membuat pembayaran untuk yuran bagi bulan April, Mei dan Jun. Jumlah kutipan yuran sehingga kini (16/05/2009) adalah berjumlah RM 890.00 dengan pecahan seperti berikut :

Bulan April (yuran keahlian dan yuran majlis) – RM 750.00 ( 25 orang)

Bulan Mei – RM 120.00 (6 orang)

Bulan Jun – RM 20.00 (1 orang)

Resit pembayaran telahpun diedarkan kepada semua yang berkenaan.


7. Penajaan

Berhubung dengan penajaan, Pengerusi memaklumkan bahawa perkara tersebut adalah dialu-alukan dan Penaja akan dijemput sebagai tetamu khas dalam majlis REUNION nanti.


8. Baju – T / Kemeja

Pengerusi mencadangkan baju – T atau kemeja dibuat khas bagi Majlis REUNION. Bagaimanapun pembelian tidak diwajibkan.


9. Penangguhan Mesyuarat

Sebelum menangguhkan mesyuarat, Pengerusi mengingatkan semua yang hadir bahawa tujuan asal majlis REUNION ini diadakan adalah bagi mengeratkan silaturahim sesama ahli skuad 1/90. Oleh yang demikian, semua yang hadir seharusnya fokus dan berfikiran positif dalam usaha untuk menjayakan majlis yang dirancang dan melupakan hal-hal lain yang boleh membantutkan usaha murni ini.

Pengerusi juga berharap supaya majlis reunion ini dimaklumkan kepada teman skuad 1/90 yang lain.

Mesyuarat kemudiannya ditangguhkan pada 1145 hrs.

No comments:

Post a Comment