Monday, August 3, 2009

Kpl/D 125009 Mazli Bin Muhammad

Apa Khabar Skuad?... Pagi tadi..sewaktu time minum & sarapan di port biasa restoran Sri Habsah,Kepayan..Gua teserempak teman skuad yang jarang-jarang dapat ketemu. Apa lagi..bermula la sessi temubual...kutuk mengutuk...biasa la skuad kita ni.

Di al-kisahkan.. teman skuad kita yang dilahirkan pada tanggal 12/10/1969 di Mersing, Johor...
(Salah seorang keturunan Damak.. dalam filem Sri Mersing). Merupakan anak ke-3 dari 4 orang adik beradik.

Kpl Mazli B Mohammad mengaggotai PDRM dengan menjalani Latihan Asas Konstabel bersama Platun 18 di Kompeni 'B' Pulapol, Kuala Lumpur pada tahun 1990. Dikenali dengan panggilan Belatuk oleh teman-teman rapat skuad ni..(nak tau kisahnye..kena tanya Bro Mazli..hehehe..relax skuad!!!)

Setelah tamat latihan skuad telah di tugaskan sebagai anggota MPV di Ampang Jaya. Setelah berkhidmat selama 13 tahun...(lama tu Bos), skuad telah bertukar cawangan dan formasi.. (nak bertukar angin ke apa ke...tidak tau lak). Pada 16/06/2003 Bro Mazli skuad telah melapor diri di Cawangan Narkotik IPK Pahang.

Skuad telah mendapat kenaikan pangkat Koperal pada tahun 2004...(murah rezeki kata skuad..bila dah beralih cawangan ni). Skuad ingin mencurahkan bakti di Negeri Bawah Bayu....dan pada 16/12/2006 Bro Mazli telah memulakan tugas kepolisian di IPD Karamunsing, Sabah dalam Cawangan Narkotik hingga kini. Skuad juga aktif dalam sukan..terutamanya bolasepak.

Skuad kita ni masih bujang...nape la tu?.. Sebenar-benarnya Bro Mazli telah bertemu jodoh dengan pasangannya Pn.Nazipah Bt Bidin, seorang guru yang berasal dari Negeri Penyu menangis ( Terengganu). Mendirikan rumahtangga pada 16/6/1994.. ( tarikh kenangan kata skuad).Kini skuad telah dikurniakan 4 orang anak, 3-lelaki dan 1-perempuan. Bro Mazli bersyukur kerana di anugerahkan anak perempuan yang bakal menjadi 'Unduk Ngadau' dilahirkan di Kota Kinabalu,Sabah pada 31/05/2008.. (Hari Pesta Kaamatan)

Sebelum akhir bicara...dalam kesibukan tugas...teman skuad sempat juga mendoakan kesejahteraan semua teman skuad....tidak kira dimana berada..dimana jua bertugas...dalam apa situasi pun....kita tetap skuad 1/90..semoga sentiasa tabah dan cekal dalam melaksanakan tanggungjawab kita.

Jelingan Bro kepada orang-orang yang disyaki..

Hahaha...skuad menceritakan cara mengertak orang....caya la Bro

Masih macho teman skuad kita ni kan...cool je.

p.s.. Mekasih kepada Bro Mazli yang sudi memeriahkan laman apa khabar skuad? semoga rezeki Bro melimpah ruah di Negeri Bawah Bayu ni...jumpa di Reunion....

No comments:

Post a Comment