Tuesday, January 4, 2011

Berita Skuad

Apa Khabar Skuad? Ucapan salam sejahtera.... salam 1Skuad buat semua teman-teman skuad 1/90.... Semoga kesejahteraan sentiasa dilimpahi kepada semua tidak kira di mana jua berada dan dalam apa situasi sekalipun.

Sedar tak sedar 3 hari lagi (07/01/2011) genaplah 21 tahun usia skuad 1/90 dalam perkhidmatan PDRM. Sudah pasti pelbagai pengalaman pahit manis sebagai warga PDRM telah kita harungi bersama. Apakah cukup pengalaman yang kita ada? Apakah bekalan dan persediaan untuk kita menghadapi penugasan, cabaran dan dugaan yang akan mendatang?

Ada di kalangan rakan-rakan kita yang berjaya.. ada yang biasa-biasa saja dan ada juga yang telah pergi untuk selamanya mengadap Allah SWT, Pencipta seluruh umat dan segala isi alam. Adakah kita pernah bermuhasabah diri? Di mana kedudukan kita sekarang dan di manakah akan kita tujui?

Sempena ulangtahun yang ke-21 pada 07/01/2011 nanti... Rakan-rakan skuad 1/90 di sekitar Kota Kinabalu, Sabah telah mengambil pendekatan untuk mengadakan Majlis Tahlil dan Bacaan Surah Yasin sebagai acara sambutan bagi tahun ini. Perjumpaan awal telah diadakan pada 26/12/2010 manakala perbincangan kali kedua pula telah diadakan pada 02/01/2011 yang lalu. Kesepakatan ini telah diambil dengan daya usaha semua teman-teman skuad yang masih berkhidmat di Negeri di Bawah Bayu.

Antara teman-teman skuad yang menghadirkan diri pada perjumpaan awal

Nampak serius teman skuad kita ni berdiskusi

Kesepakatan telah diambil...ada lagi teman skuad yang pening nampak tu.. relax la bro

Kem baru PGA di Kinarut, Papar.

Masjid PGA Kinarut... lokasi majlis akan berlangsung

Tujuan utama majlis ini diadakan adalah sebagai tanda kesyukuran serta mendoakan kesejahteraan semua rakan skuad dan keluarga samada yang masih hidup ataupun yang telah pergi untuk selamanya. Di samping itu ianya merupakan tanda ikhlas persahabatan serta bagi mengeratkan silaturrahim sesama rakan skuad.

Sempena Majlis Tahlil dan Bacaan Surah Yasin yang akan diadakan nanti... Apa Khabar Skuad? bagi pihak AJK Penganjur, menjemput seluruh rakan-rakan skuad samada berugama Islam ataupun tidak yang berada di sekitar Kota Kinabalu mahupun di mana juga anda berada untuk sama-sama menjayakan Majlis pada ketetapan seperti berikut:

Tarikh : 06/01/2011 ( Khamis )
Masa : 1800 Hrs ( Solat Maghrib dan meneruskan Majlis )
Tempat : Masjid PGA Kinarut, Papar.
Pakaian : Berbaju Melayu dan bersampin

p/s: Apa Khabar Skuad? .... Ribuan terima kasih kepada teman-teman skuad yang telah terlibat secara langsung ataupun tidak bagi merealisasikan majlis ini.

1 comment:

  1. Thank you Bro T-din atas info yang telah disampaikan...

    ReplyDelete