Friday, January 7, 2011

Selamat Ulang Tahun


Hello, apa khabar skuad? Hari ini genaplah 21 tahun perkhidmatan kita dalam PDRM. Juga bermakna telah genap 21 tahun kita berada bersama dalam satu pasukan. Moga kita akan terus bersama-sama hingga ke penghujungnya. Semalam sepertikan baru sekejap benar berlalu, skuad. Masih terasa baru lagi kita melangkah masuk ke gerbang depoh latihan. Mengharungi suka dan duka. Awan mendung, hujan ribut serta terik mentari.

21 tahun bukanlah satu tempoh yang singkat. Rata-ratanya kesemua dari kita telah menghabiskan sebahagian dari usia kita dalam pasukan yang kita cintai. Rambut yang dulunya hitam dan lebat kini semakin hari semakin bertukar putih dan berkurang. Tubuh yang dulunya gagah perkasa kini semakin hari semakin lemah dan mula menghadapi pelbagai komplikasi. Baki tempoh perkhidmatan, rata-rata kita hanya tinggal 15 ke 16 tahun saja lagi. Baki usia yang tinggal ntah siapa yang tahu. Maha mengetahui Allah yang Esa.

Dari sejumlah besar kita yang bergelar Skuad 1/90, syukur ramai yang masih lagi meneruskan perjuangan suci ini. Ramai yang telah mengundurkan diri dan ramai juga yang telah pergi buat selamanya menyahut panggilan Ilahi. Ucapan syukur kepada Allah yang Esa di atas apa yang telah dikurniakan dan dipanjatkan doa buat mereka yang telah tiada.

Akhir kata dari Apa Khabar Skuad? Jaga diri, jaga famili dan jaga institusi yang kita cintai ini. Moga Allah SWT sentiasa memberkati kita semua dan memberikan kita kesudahan yang baik. Amin!

p.s – selamat menyambut ulang tahun ke 21, skuad!

No comments:

Post a Comment