Sunday, July 5, 2009

Kpl 124971 Mohd Jeffri Bin Rasidi

Apa Khabar Skuad?..Pada kali akan memaparkan kisah teman skuad kita yang dilahirkan pada 9/6/1968 di Muar Johor iaitu Kpl 124971 Mohd Jeffri B Rasidi. Pada usia 11 tahun skuad kita telah berpindah ke Kluang Johor. Merupakan anak ke-2 dari 9 orang adik beradik.


Memasuki PDRM dengan mengikuti Latihan Asas Konstabel dalam Platun 17 Kompeni ‘B’ Pulapol Kuala Lumpur. Skuad menjalani latihan Asas PPH di Ulu Kinta Perak dalam Platun 4 ( Platun Juara Pertandingan Jalan Lasak di Tupah..Kata Skuad). Seterusnya skuad mengikuti Kursus Asas Semboyan selama 6 bulan di SLUKK, Bakri,Muar,Johor.


Pada 21/5/1991 Skuad telah melapor diri di Bn 16 PGA Kota Kinabalu dan seterusnya skuad telah di tempatkan di Kompeni ‘C’ Bn 16 PGA Kudat. Teman skuad telah bertemu jodoh dengan orang Kudat..dan telah berkahwin dengan pasangannye Pn Kamaria Bte Muluk pada 12/6/1993. Kini Skuad telah di kurniakan 4 orang anak ( 2 lelaki dan 2 perempuan)


Pada June 1996 skuad telah mengikuti Kursus Asas Teknisyen di Sekolah Latihan Semboyan IPK Sabah selama 1 tahun. Kata skuad….ingin bertukar angin dan pengalaman kerja…..Dah kepuasan keluar masuk Operasi Pulau-Pulau sekitar Kudat. Pada 16/7/1997 skuad telah di tempatkan sebagai anggota Teknisyen Bn 16 PGA Kota Kinabalu sehingga sekarang.


Skuad telah dinaikan pangkat Koperal pada 11/10/2005. Merupakan seorang yang tekun dan teliti dalam melaksanakan penugasan. Skuad juga aktif dalam sukan terutamanya bolasepak… Mewakili Komp ‘C’ Kudat serta Bn 16 PGA Kota Kinabalu dalam kejohanan setempat dan sekitarnya.


Sebelum berakhir sessi ramah mesra saya bersama teman skuad kita ni….Beliau sempat meluahkan harapan serta doa kepada semua teman-teman skuad 1/90. Semoga Reunion yang dirancang pada awal tahun hadapan menjadi realiti dan titik mula bagi mengeratkan sillaturahim yang kian terjalin. Jangan jadikan jarak pemisah satu halangan untuk kita berkumpul bersama. Beliau juga mendoakan kesejahteraan..ketenangan…keamanan dan kejayaan bagi semua teman skuad tidak kira dimana jua berada.Amin.


Bersantai bersama teman seperjuangan sebelum sampai ke destinasi
Pulau Operasi

Lagak Rambo Bro Jeffri di Pulau Malawali Kudat..time Operasi

Dari kiri..Acong, Majid, Bro Jeffri & Roszalan sewaktu XPDC mendaki Gunung Kinabalu

Juara serantau Daerah Kudat,Kota Kinabalu & Kawasan sewaktu dengannya

Wadduh...Koyo Panglimo Jowo...Seng Gagah Bangget...Steady Wak.

Gambar persandingan Bro Jefrri bersama isteri Pn Kamaria ditemani putera & puteri
(anak-anak...Farhan,Kak Miza, Azim & Wani)
Gambar ini hanya lakunan semula Bro Jefrri bersama keluarga.. Jangan salah sangka.


Ps.. Tq kepada Bro Jeffri...atas kerjasama yang telah diberikan bagi memeriahkan blog skuadkita... Wa tabik Lu Bro...sporting sungguh....Semoga bahagia selalu....

No comments:

Post a Comment