Tuesday, July 28, 2009

Lkpl 124950 Zamri Bin Dahman

Salam Ceria buat semua teman skuad. Pada minggu lalu saya berkesempatan bersua muka dan berbicara dengan seorang skuad kita yang telah lama terpisah...skuad sama-sama menghadiri Kursus Data Communication & Networking Essential di Megan Avenue Kuala Lumpur pada 20-22/07/2009.

Zamri Bin Dahman berasal dari Baling,Kedah...dilahirkan pada tanggal 28/06/1968...lebih dikenali dengan panggilan Cheai oleh kekawan. Merupakan anak sulung dari 9 orang adik beradik. Mula join bidang kepolisian pada 07/01/1990 dengan menjalani Latihan Asas Konstabel di Pulapol, Kuala Lumpur besama Platun 16 Kompeni B.

Bro Cheai menjalani Latihan Asas PPH di Ulu Kinta,Perak dan Tupah,Kedah dalam Platun 4. Selepas itu skuad meneruskan Latihan Asas Semboyan di SLUKK Bakri,Muar. Pada Mei 1991 Bro kita telah ditukarkan ke Sabah bersama anggota dit..dit..da yang lain. Memulakan kerjaya di Kompeni B Batalion 16 PPH Keningau. Pada penghujung tahun 1993 Bro Cheai telah ditukarkan ke HQ Kompeni B Batalion 15 PGA Sandakan.

Telah bertemu jodoh dengan Pn Jamaliah Bt Bahrom, seorang guru yang berasal dari Johor Bahru...(macamana bertemu tu...kena tanya Bro Cheai la kan). Mendirikan rumahtangga pada 13 Feb 1999, sehingga kini telah di kurniakan 5 orang anak terdiri dari 3 (lelaki) & 2 (perempuan), menurut skuad beliau mempunyai anak kembar lelaki.

Pada June 1999 Bro Cheai telah bertukar ke Batalion 2 Kulim,Kedah bersama kenangan pahit manis sewaktu menabur bakti di Negeri Bawah Bayu. Di Batalion 2 Kulim...Bro kita telah melalui & menempuh pelbagai jenis penugasan..(tiada masa rehat kata Bro Cheai). June 2001 Bro Cheai telah bertukar angin dengan mengikuti Kursus Asas Teknisyen di Maktab Polis Bakri,Muar. Setelah tamat kursus pada June 2002 Bro Cheai telah ditukarkan sebagai anggota Teknisyen di IPK Pulau Pinang sehingga kini.

Bro Cheai sempat juga mengucapkan Tahniah kepada teman skuad yang telah berjaya...samada dalam PDRM ataupun di luar bidang kepolisian...dengan iringan doa agar semua teman skuad sentiasa tabah mengharungi tugas kepolisian yang kian mencabar dimasa kini.. Amanah dan tanggungjawab kita pikul bersama....kata-kata akhir Bro Cheai.

Jejaka bergaya Platun 4 (Asas PPH) Bro Cheai, Zainol, Lim, Bro Jam
Acong, Saman & Sezali

Kenangan sewaktu berendam di Tupah.. Pasti skuad PGA ingatkan...
Nuar, Sezali, Tore', Nasir, Cheai, Tj'din, Cha'om, Suhaimi, Dzeel, Bahrin,
Malek & Dzul

Bro Cheai & Bro Asri (PGA Skan) sewaktu XPDC menaluki puncak Gunung Kinabalu
Amoi yang di apit tu sape lak?.....berjaya gak di takluki 2 jejaka ni yer..hehehe

Kejayaan Bro Cheai dalam rampasan senjata pihak musuh di Sandakan

Gambar terkini Bro Cheai...masih segak bergaya kan..nampak macam serius
tapi berjiwa mesra rakyat skuad kita ni

Kusyuk mahsyuk Bro Cheai mengikuti Kursus Data Communication..


p.s: Mekasih kepada Bro Cheai kerana sudi berkongsi cerita dengan teman skuad...semoga
sukses always...Bro Cheai kata..."Teman skuad kalau turun Penang cari-cari le gua"

No comments:

Post a Comment