Subscribe

RSS Feed (xml)

Powered By

Powered by Blogger

Thursday, November 12, 2009

Insp. I/16231 Ku Azam Bin Ku Abdullah (RF 124947)

Seorang lagi skuad kita yang telah berjaya meningkatkan diri dalam karier dengan PDRM adalah Insp. Ku Azam Bin Ku Abdullah. Skuad dilahirkan pada 01/08/1969 di Sg. Siput (U), Perak Darul Ridzuan merupakan anak ke-4 dari 6 orang adik beradik.

Dengan nombor badan RF 124947, skuad merupakan anggota Platun 16, Kompeni 'B' PULAPOL Jalan Semarak, Kuala Lumpur. Semasa menjalani Kursus Asas PPH di SLPPH Ulu Kinta, Perak, skuad menganggotai Platun 2.

Selepas tamat Kursus Asas PPH, skuad telah ditugaskan ke KOMBAS Lahad Datu. Posting skuad seterusnya ialah di Kompeni 'A' Bn 14 PPH Tawau sebelum bertukar ke Bn 17 PGA Lahad Datu. Semasa di Bn 17 PGA Lahad Datu, skuad sempat menjawat jawatan sebagai Platun Sarjan Tiger Platoon.

Pada pertengahan tahun 2003, permohonan skuad untuk mengikuti KPSL telah diluluskan dan skuad kemudiannya secara rasmi ditauliahkan sebagai seorang Inspektor pada tahun 2004.

Perjawatan skuad kini adalah sebagai Pegawai Penyiasat Jabatan Siasatan Jenayah IPD Penampang.

Dalam aktiviti persatuan, sosial dan kemasyarakatan, skuad pernah menjawat jawatan Setiausaha PPRPD bagi Briged Sabah PGA untuk sesi 2003/2004 dan merupakan wakil PPRPD bagi Bn 17 PGA. Skuad juga merupakan bekas Imam Besar dan Khatib Masjid Jamik Bn 17 PGA Lahad Datu selama lebih 7 tahun.

Skuad menggemari sukan bola sepak dan merupakan peminat setia Kelab Arsenal.

Di kalangan teman-teman skuad, skuad dikenali dengan panggilan Ustaz. Selain itu juga skuad mempunyai hobi membaca buku dan menghabiskan masa terluang dengan membaca buku-buku ilmiah dan keagamaan.

Skuad mendirikan rumahtangga pada 08/11/1992 dengan pasangannya iaitu Puan Sulayan Bt. Lagi dan dikurniakan dengan 6 orang cahayamata iaitu 4 orang anak lelaki dan 2 orang anak perempuan. Isteri skuad, Puan Sulayan berasal dari Daerah Lahad Datu, Sabah adalah merupakan seorang ahli perniagaan.

Ok skuad, terima kasih di atas kerjasama yang telah diberikan dan Apa Khabar Skuad? mengucapkan selamat maju jaya, semoga sukses selalu dan berbahagia bersama keluarga yang tersayang. Tq, Sir!

No comments:

Post a Comment