Subscribe

RSS Feed (xml)

Powered By

Powered by Blogger

Thursday, November 5, 2009

Sjn 123898 Abdullah Bin Hj Abd. Aziz

Teman skuad dilahirkan pada 06/09/1969 di Paya Rumput, Melaka. Anak ke-5 dari 7 orang adik beradik memasuki perkhidmatan Polis Diraja Malaysia dengan menganggotai Platun 5, Kompeni 'B' Pusat Latihan Polis Ayer Hitam, Negeri Sembilan. Sehabis kursus asas Konstabel, skuad manghadiri pula Kursus Asas PPH di Ulu Kinta, Perak dengan menganggotai Platun 8.

Selepas tamat KAPPH, skuad telah melapor diri pada 18/11/1990 di Kompeni 'B', Bn 16 PPH Keningau. Dengan penubuhan Briged Sabah PPH dan rombakan semula batalion-batalion dalam Briged Sabah PPH, pada 18/11/1993 skuad telah diarahkan bertukar ke Kompeni 'C', Bn 15 PPH Sandakan.

Pada 29/07/1997, skuad telah ditukarkan pula ke Cawangan Persenjataan IP Bn 16 PGA Kota Kinabalu dan kemudiannya ke Cawangan Persenjataan Kompeni 'B', Bn 16 PGA Kota Kinabalu pada 26/10/2006. Perjawatan skuad kini adalah sebagai Kpl Persenjataan (Ops), Kompeni 'B', Bn 16 PGA Kota Kinabalu.

Skuad telah dimajukan ke pangkat L/Kpl pada 01/01/1995. Pada 01/01/2006, skuad telah dinaikkan pangkat ke pangkat Koperal dan mendapat kenaikkan pangkat Sarjan pada 01/11/2008 (bersinar terang bintang skuad ni.....).

Skuad amat menggemari sukan badminton dan sering ke gelanggang bersama teman-teman sekiranya ada masa lapang. Selain badminton, skuad juga gemar memancing dan banyak ler lubuk-lubuk memancing sekitar Kota Kinabalu dan Sandakan yang telah diredahnya... So, kepada kengkawan yang mempunyai minat sama bleh ler tanya pada skuad kita tip-tip memancing ni...

Skuad mendirikan rumahtangga pada 06/09/1997 dengan pasangannya iaitu Puan Azimah Bt. Hj. Abdul Latip. Isteri skuad berasal dari Kota Kinabalu dan bertugas di Syarikat Nutri-Metics, sebuah syarikat swasta di Bandaraya Kota Kinabalu. Hasil perkongsian hidup skuad dan isterinya telah dikurniakan dengan 3 orang anak iaitu 2 orang anak perempuan dan 1 orang anak lelaki.

Ok skuad, selamat maju jaya Apa Khabar Skuad? ucapkan. Semoga skuad sukses selalu dalam karier dan berbahagia bersama keluarga yang tercinta..

Skuad sedang mengarang biodata dirinya.... hmm, belasah jer skuad... hehehe..

kat ofisnyer...

Gambar anggota Platun 5, Kompeni 'B' PULAPAH...

berehat lepas kena CB satu skuad... apa ke hal nyer tu skuad?

KAPPH 1990... lepak bersama teman-teman sambil makan nasi... yang tengah tersengih tu geng lamo den tak jumpo.... Din Kerang! dan yang tomonung tu... Mat Carrot!

konvoi motosikal dari Keningau ke Sandakan... (Kompeni 'B' Keningau pindah ke Sandakan....)

Platun 5, Kompeni 'B' PULAPAH - Platun Terbaik Keseluruhan Skuad 1/90 PULAPAH. Berdiri di tengah-tengah tu Konst/Per. Shamsul Azahar Bin Aliddin aka Shamsul Ghau Ghau....

No comments:

Post a Comment