Subscribe

RSS Feed (xml)

Powered By

Powered by Blogger

Sunday, November 1, 2009

Kpl 123974 Aziz Bin Jantan

Kpl Aziz (pronoun sebagai Ajis) dilahirkan pada 11/12/1969 di Batu Pahat, Johor. Anak bungsu dari 9 orang adik beradik merupakan anggota Platun 8, Kompeni 'B' PULAPAH. Skuad kemudiannya menganggotai Platun 9 semasa KAPPH di Ulu Kinta, Perak.

Selesai menjalani kursus, skuad telah di tempatkan di Platun 19 Kompeni 'E' Bn 16 PPH, Kota Kinabalu pada 18/11/1990 dan Platun 6, Kompeni 'B' Bn 16 PGA pada 18/11/1993. Pada 2003, skuad telah diserapkan pula ke Teknologi Maklumat II (Caw. IT ler tu...) dan Cawangan Latihan pada 2007. Dalam masa sama, skuad telah di'attach'kan di Cawangan Tadbir IP Bn 16 PGA dan kekal sehingga sekarang.

Skuad mendapat kenaikan pangkat L/Kpl pada 01/10/1994 dan pangkat Kpl pada 01/10/2007. Skuad seorang yang aktif dalam persatuan sesuai dengan penempatannya dalam Cawangan Tadbir Bn 16 PGA Kota Kinabalu di mana skuad memegang jawatan sebagai Juruaudit Surau Bn 16 PGA, Ahli Kelab Polis Bn 16 PGA dan Ahli PKSS Briged Sabah PGA.

Skuad juga mengemari aktiviti sukan dan aktif dalam semua jenis sukan seperti Badminton, Ping Pong, Bolatampar, Sepak Takraw dan Bola Sepak. Bila ditanya pasukan Bolasepak manakah yang paling diminatinya, skuad menjawab 'Liverpool'. Pemain? Dulu Ian Rush, sekarang ntah... lama tak tengok! Hahahaha...
Skuad mendirikan rumahtangga dengan pasangannya iaitu Puan Junaidah bt Mohamed Nor pada 22/12/1996 dan dikurniakan dengan 4 orang cahayamata iaitu seorang anak lelaki dan 3 orang anak perempuan. Skuad boleh dihubungi melalui alamat e-mel iaitu aziz_jantan69@yahoo.com.my.

Kepada yang mengenali diri skuad kita ni, tentu tahu tentang kemalangan yang menimpa skuad kita semasa menyertai operasi Ops Tayang di Pulau Tigabu, Kudat pada penghujung tahun 90-an. Kemalangan tersebut nyaris-nyaris lagi meragut nyawa skuad kita ni... Alhamdulillah, Tuhan masih memberi kesempatan kepada skuad untuk meneruskan perjuangannya dalam hidup dan syukur terhadap ihsanNya itu.

Ok skuad, terima kasih Apa Khabar Skuad? ucapkan diatas kerjasama yang telah diberikan dan didoakan semoga skuad maju jaya dan sukses dalam karier dan kehidupan. Tq skuad!

bercuti bersama keluarga... di Kelantan

isteri tercinta dan 2 dari 4 orang cahayamata...

Bro Ajis (baju hijau) bersama Bro Yus

No comments:

Post a Comment