Subscribe

RSS Feed (xml)

Powered By

Powered by Blogger

Saturday, November 7, 2009

Kpl 124466 Wan Makhtar Bin Wan Mahmud

Bro kita, Wan Makhtar dilahirkan pada 22/05/1965 di Pasir Mas, Kelantan Darul Naim. Anak ke-2 dari 10 orang adik beradik ini merupakan bekas anggota Platun 20, Kompeni 'F' PULAPAH. Semasa Kursus Asas PPH, skuad menganggotai pula Platun 20.

Selesai menjalani Kursus Asas PPH di SLPPH Ulu Kinta, skuad telah ditugaskan di Platun 9, Kompeni 'C', Bn 16 PPH Kota Kinabalu dan seterusnya Platun 7, Kompeni 'C' selepas rombakan semula Kompeni dan Platun PPH pada awal tahun 90an.

Pada bulan Mei 2002, skuad telah bertukar ke Bahagian Operasi, Cawangan Narkotik IPK Kota Kinabalu. Pada bulan Februari 2006, skuad telah ditugaskan pula di Bahagian Pelucuthakkan Harta, Cawangan Narkotik IPK Kota Kinabalu sehingga bulan Ogos 2008 di mana skuad telah ditugaskan kembali di Bahagian Operasi. Perjawatan skuad kini adalah sebagai Koperal (Ops) Narkotik

Skuad menggemari sukan bolasepak. Walaupun tidak lagi aktif kerana masa tugas yang tidak menentu, skuad tetap mengikuti perkembangan sukan bola sepak sama ada di dalam mahupun di luar negara terutamanya kelab kegemarannya iaitu Chelsea. Skuad juga merupakan peminat pemain midfield kelab Real Madrid iaitu Ricardo Izecson dos Santos Leite atau lebih dikenali dengan nickname KaKa.

Skuad menyatakan bahawa hobinya mendengar muzik dan muzik yang digemarinya adalah dari genre blues dan jazz-rock fusion.

Skuad mendirikan rumahtangga dengan gadis pilihannya pada 20/11/1993. Isteri skuad, Puan Rusniah Bt. Julkifli berasal dari Daerah Kudat, Sabah merupakan seorang surirumah sepenuh masa. Hasil perkongsian hidup skuad dan isterinya telah dikurniakan dengan 4 orang anak iaitu 3 orang anak perempuan dan 1 orang anak lelaki.

Semasa dimaklumkan berkaitan Majlis Reunion Skuad 1/90 yang dijadualkan diadakan pada bulan Januari tahun hadapan, skuad memberikan respons positif dengan terus membuat pembayaran secara tunai. Pun begitu, skuad menyatakan tidak pasti dapat hadir ke majlis tersebut kerana penugasannya yang tidak menentu. Apapun Apa Khabar Skuad? mengucapkan terima kasih di atas komitmen dan respons yang ditunjukkan oleh bro Wan kita... Tq skuad!

Bro Wan Makhtar...

No comments:

Post a Comment