Subscribe

RSS Feed (xml)

Powered By

Powered by Blogger

Monday, November 23, 2009

Kpl 124005 Azizan Bin Itam

sori la skuad, kualiti gambar kurang memuaskan... ambik gambar pakai hp murah tu ler jadinyer....

Skuad kita Azizan telah dilahirkan pada 09/05/1968 di Daerah Yan Kecil, Kedah Darul Aman. Skuad adalah merupakan anak bungsu dari 5 orang adik beradik.

Skuad merupakan bekas anggota Platun 9, Kompeni 'C' PULAPAH dan Platun 4 semasa Kursus Asas PPH di Sekolah Latihan PPH Ulu Kinta, Perak Darul Ridzuan.

Selesai menjalani Kursus Asas PPH, skuad telah ditugaskan ke Platun 19, Kompeni 'E' Bn 16 PPH Kota Kinabalu dan seterusnya di Platun 6, Kompeni 'B' Bn 16 PGA selepas rombakan semula Platun dan Kompeni PPH dilaksanakan. Selepas mendapat kenaikkan pangkat Koperal pada bulan Disember 2007, skuad menjawat jawatan sebagai Koperal Seksyen 2, Platun Pertahanan IP Bn 16 PGA Kota Kinabalu sehinggalah kini.

Skuad gemar berjogging bagi mengekalkan tahap fizikal selain berfaedah dalam penugasan skuad sebagai seorang peniup Bugle bagi Bn 16 PGA Kota Kinabalu.

Skuad gemar memancing so sekiranya ada kelapangan masa, skuad akan pergi ke lubuk-lubuk memancing yang terdapat di sekitar Kota Kinabalu. Skuad juga gemar membawa keluarga untuk pergi melancong semasa cuti persekolahan.

Skuad mendirikan rumahtangga pada 22/04/1994 dengan pasangannya iaitu Puan Nursilina Bt. Usman dan dikurniakan dengan seorang anak. Isteri skuad yang berasal dari Daerah Semporna, Sabah adalah merupakan seorang peniaga.



No comments:

Post a Comment