Subscribe

RSS Feed (xml)

Powered By

Powered by Blogger

Friday, November 6, 2009

L/Kpl 124150 Norazman Bin Taharin

Bro Norazman...

Skuad telah dilahirkan di Daerah Tampin, Negeri Sembilan Darul Khusus pada 25/09/1967 dan merupakan anak ke-4 dari 7 orang adik beradik.

Di PULAPAH, Ayer Hitam, skuad telah menganggotai Platun 13, Kompeni 'D' dan seterusnya juga Platun 13 semasa Kursus Asas PPH di SLPPH Ulu Kinta, Perak.

Selepas tamat mengikuti Kursus Asas PPH, skuad telah ditugaskan ke Platun 4, kompeni 'A', Bn 16 PPH Kota Kinabalu pada pertengahan bulan November 1990. Posting skuad seterusnya adalah Platun 2, Kompeni 'A' Bn 16 PPH, Cawangan Kew/Bangunan Ibu Pejabat Briged Sabah PPH, kembali semula ke Kompeni 'A' Bn 16 PGA dan seterusnya di Platun Pertahanan, Bn 16 PGA Kota Kinabalu sehingga kini. Perjawatan skuad sekarang adalah sebagai Rifle Komander Seksyen 1, Platun Pertahanan Bn 16 PGA Kota Kinabalu, Sabah.

Skuad mendirikan rumahtangga dengan pasangannya Puan Kiah @ Nasriah Bt. Abdullah pada 07/02/1993 dan dikurniakan dengan 3 orang cahaya mata iaitu 2 orang anak lelaki dan 1 orang anak perempuan. Isteri skuad yang berasal dari Kg. Sangkir, Taun Gusi, Kota Belud, Sabah merupakan seorang suri rumah sepenuh masa.

Skuad gemar melancong dan sering membawa keluarganya melancong di tempat-tempat menarik dalam negara semasa cuti persekolahan. Dalam acara sukan pula, skuad menggemari sukan badminton dan sering mengikuti perkembangan terkini acara sukan badminton tempatan dan luar negara.

Mengimbau kenangan lalu, skuad memaklumkan pernah berniaga di kantin sekolah sebelum memasuki perkhidmatan Polis Diraja Malaysia dan minat yang mendalam dalam pasukan beruniform membuatkannya memohon memasuki PDRM bersama-sama Skuad 1/90 yang lain.

Terima kasih Skuad atas kerjasama yang diberikan!

No comments:

Post a Comment